General Manager Beauty and Luxury Italy

CASE STUDIES

View in English
View in Italian

General Manager

Italy

 

Assignment

Our client is one of the world leaders in the distribution of high-end perfumes, manages partnerships with the most prestigious maisons and collaborates with them in the development of brand awareness.

We were involved in the selection of the General Manager for Italy, a figure who had to combine his profound knowledge of the retail world with great marketing and communication development skills.

 

Solution

In three months, our team identified the new General Manager, mapping the main competitors and companies in the world of distribution and fashion in general.

 

Result

In three months, our team has identified the ideal manager, providing suggestions and support in the negotiation phase of the economic package.

General Manager Beauty and Luxury

Italy

 

Mandato

Il nostro cliente è uno dei leader mondiali nella distribuzione di profumi di alta gamma, gestisce partnership con le più prestigiose maison e collabora con loro nello sviluppo della notorietà dei brand.

Siamo stati coinvolti nella selezione del Direttore Generale per l’Italia, una figura che doveva unire alla profonda conoscenza del mondo retail anche grande capacità di sviluppo marketing e di comunicazione.

 

Soluzione

In tre mesi il nostro team ha identificato il nuovo Direttore Generale, mappando i principali competitor e le società del mondo della distribuzione e della moda in generale.

 

Risultato

In tre mesi il nostro team ha identificato il manager ideale, fornendo suggerimenti e supporto nella fase di negoziazione del pacchetto economico.